پرینتر سه بعدی طلاسازی

دسته بندی ها : دسته‌بندی نشده ۱ آذر ۱۴۰۱ مدیر سایت 1248 بازدید
پرینتر سه بعدی طلاسازی

طلا به واسطه ارزشمندی و زیبایی خود، از قدیم تاکنون به عنوان یک فلز زینتی و جواهر توسط خانم ها و آقایان استفاده می شود و همواره پای ثابت زیورآلات است. امروزه برای ساخت طلا، روش های نوین و ابزارهای دقیقی استفاده می شوند و در مقایسه با گذشته، روش های طلا سازی دستخوش تغییرات بسیاری شده است. پرینتر سه بعدی طلاسازی، روی کار آمده اند و به سرعت در صنعت ساخت طلا، جا باز کرده اند. این دستگاه برای ساخت قالب اولیه طلا و جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل بالا بردن سرعت ساخت قالب های طلا در تعداد زیاد محبوب است. در این صفحه، با پرینتر سه بعدی طلاسازی بیشتر آشنا خواهید شد. خوشحال می شویم تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

معرفی پرینتر سه بعدی طلاسازی

ساخت طلا به سبک سنتی، نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد و از طرفی فرایند زمانبری دارد و در تولید تعداد زیاد قطعه های طلا، اذیت کننده است. پرینترهای سه بعدی، صنعت جواهر سازی را محتول ساخته اند و با دیجیتالی شدن این صنعت، فرایند ساخت و قالب سازی طلا با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

پرینترهای سه بعدی در انواع زیادی موجود هستند از جمله پرینتر سه بعدی رزینی که با استفاده از رزین موم ریخته گری، طلا و جواهر را می سازد.

این نکته را هم بدانید که کاربرد پرینتر سه بعدی برای چاپ سه بعدی جواهرات و طلا نیست. اگرچه ممکن است در آینده ای نزدیک، این کار امکان پذیر باشد اما در حال حاضر صرفه اقتصادی ندارد و طلا سازان از پرینتر سه بعدی در ترکیب با ریخته گری سنتی استفاده می کنند.

و همچنین موتور این دستگاه ها از نوع استپ موتور پرینتر سه بعدی است که قیمت مناسب و قدرت بالایی نسبت به موتور های دیگر دارد

کاربرد پرینتر سه بعدی طلاسازی

کاربرد پرینتر سه بعدی طلاسازی

به لطف حضور دستگاه های پیشرفته ای همچون پرینترهای سه بعدی، ساخت و ساز طلا در مدل های ظریف تر امکان پذیر شده است. زیورآلاتی که با پرینتر سه بعدی طراحی می شوند، در عین حال که ظریف هستند و وزن کم دارند، بزرگ و حجیم به نظر می رسند تا مورد پسند مشتریان قرار بگیرند.

اگر می خواهید وارد صنعت طلاسازی شوید و یا در این حوزه فعال هستید، باید بدانید که در این صنعت دو اصل تنوع طراحی و سرعت در ساخت مدل های جدید، لازمه موفقیت است که تنها با ابزارهای دیجیتال همچون پرینترهای سه بعدی می توان به هر دو این اصول دست یافت.

در ادامه کاربردهای پرینتر سه بعدی طلاسازی را بررسی می کنیم :

طراحی حجیم تر طلا با وزن کمتر

با استفاده از پرینتر سه بعدی، می توان توری های بسیار نازک را ساخت و زیورآلاتی با حجم و اندازه بزرگ ولی وزن کم برای مشتری طراحی کرد.

طراحی اختصاصی جواهرات

با پرینتر سه بعدی می توان نمونه های سفارشی مشتری را با ظرافت بسیار زیاد و در زمانی سریع طراحی کرد. این دستگاه مثل یک دستیار دقیق و با مهارت بالا عمل می کند و جواهرات مخصوص و باب سلیقه سفارش دهنده را طراحی می نماید.

امکان بازتولید

با استفاده از دستگاه پرینتر سه بعدی، می توان جواهرات قدیمی و شکسته را با اسکنر سه بعدی اسکن کرد و فایل دیجیتال را بازسازی نمود و سپس برای چاپ، از دستگاه کمک گرفت.

سرعت تولید بسیار بالاتر

با استفاده از پرینتر سه بعدی سرعت تولید و طراحی طلا بسیار بیشتر می شود. یک نمونه طلا را در تعداد زیاد روی میزکار دستگاه بچینید و آن را روشن کنید. فرایند چاپ سه بعدی از نمونه طلا، با دقت بالا و سرعت زیاد انجام می شود و بعد از اتمام کار، تعداد زیادی قطعه طلا برای قالب گیری تحویل می گیرید.

نیروی کار کمتر

با خرید پرینتر سه بعدی و استفاده از آن، نیروی کار کمتری نیاز خواهید داشت زیرا این دستگاه می تواند با مهارت و دقت بسیار بالاتر، حداقل معادل 20 نفر نیروی کار، نمونه های قالب گیری طلا را آماده کند.

نحوه کار پرینتر سه بعدی در صنعت طلاسازی

همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از پرینتر های سه بعدی در ساخت زیور آلات استفاده می شوند که پر کاربردترین آنها، پرینتر سه بعدی رزینی است.

در این روش ساخت طلا، نور UV با طول موج مشخص با الگوی مورد نظر، به سطح رزین مایع تابانده می شود و با خشک کردن رزین در نقاطی که دستگاه تعیین می کند، قطعه طلا نهایی را به صورت رزین خشک شده و با تمام جزئیات و ریزه کاری ها، تحویل می دهد. البته دقیق کاری های دستگاه بستگی به رزولوشن آن دارد و هر چقدر که رزولوشن بالایی داشته باشد، قطعه طلا را با ریزترین جزئیات چاپ می کند.

پرینتر های سه بعدی از استپ موتور نما 17 برای تامین قدرت حرکت بازو ها کمک میگیرد

انواع پرینترهای سه بعدی طلا و جواهر 

پرینترهای سه بعدی طلا و جواهر

پرینترهای سه بعدی طلا و جواهر را از نظر تکنولوژی ساخت، می توان در دسته های زیر قرار داد :

  • تکنولوژی Laser SLA : این مدل پرینتر سه بعدی از یک لیزر خطی پرینتر برای خشک کردن رزین استفاده می کند.
  • تکنولوژی DLP SLA : پرینتر سه بعدی دارای تکنولوژی DLP SLA ، از یک منبع نور تولید UV (پروژکتور) برای خشک کردن رزین استفاده می کند.
  • تکنولوژی MSLA : پرینتر سه بعدی مجهز به تکنولوژی MSLA از یک منبع نور آرایه ای مثل ال سی دی، برای خشک کردن رزین استفاده می کند.
مدیر سایت

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0